לאחר סקרים רבים הן בקרב הגולשים והן בקרב בעלי העסקים נתגלו ברוב המקרים פערים גדולים בין היעד השיווקי אליו שאפו בעלי העסקים לבין התוצאות בפועל.
מסתבר, ששיווק דינמי (משתנה) מהווה פקטור גדול יותר למשיכת לקוחות לעסק, עוד מסתבר כי דרך השיווק היעילה ביותר הינה השימוש בדפי נחיתה ומודעות חכמות וממוקדות ולאו דווקא בהפניה לאתר הבית.
בעקבות כך אנו נתקלים לא אחת במקרים של חברות המופיעות בדף הראשון במיקום גבוהה אך בוחרות גם לפרסם מודעה ממומנת משתנה .
אם כך, מדוע יש להשתמש בדפי נחיתה?
משפט הזהב הוא:"כי אנחנו רוצים שהגולשים יגיבו להצעה ספציפית שלנו"
באתר בדרך כלל אנו מפרטים מגוון שירותים גדול,תמונות,קטלוגים וכו'..הגולש יכול ללכת לאיבוד. אם האתר עולה בדף הראשון במילה מסוימת (אורגני או ממומן בפרסומת)– נאמר "שולחנות עץ מלא" אותו גולש ירצה לראות את ההקשר הקיים בין המילה להצעה שלך כעסק, אם הוא יכנס לאתר ויראה מגוון רחב של רהיטים הכוללים בין היתר שולחנות עלולים לקרוא מספר דברים אשר ימנעו ממנו את הפעולה ליצירת קשר .
א-הוא ילך לאיבוד באתר .
ב-הוא ירגיש מרומה כי לא ניתנה לו אופציה חד משמעית.
ג-הוא ירגיש מבולבל היות וניתנו לו עוד אופציות לחשוב עליהן.
ד-הוא יצא מתוך נקודת הנחה כי קיבל את מלוא המיידע הנחוץ לו ועכשיו הוא צריך לחשוב (בדיוק ההיפך מדף נחיתה טוב הגורם לגולש "לשמוע" עוד).
דף נחיתה הבנוי נכון הן מבחינת טקסט והן מבחינת תמונות נלוות מונע את כל הסעיפים הנ"ל ויוצר הנעה לפעולה אצל הגולש.
טיפים ליצירת דף נחיתה "נכון"
מעבר לקריאייטיביות בטקסט אשר לה חוקים משלה (איך לכתוב,מה לכתוב ובאיזה סדר לכתוב)
ישנם כללי ברזל לבניית דף נחיתה נכון, נתייחס לעקריים
1.המשכיות
כאשר אנו מפרסמים מודעה המובילה לדף נחיתה, הטקסט בדף אמור להוות את ההמשך למודעה , בדרך כלל נתחיל בדיוק במילים של המודעה,שימוש בטקסט דומה שומר על המשכיות תקשורת , הגולשים ידעו כי אכן הגיעו למקום הנכון וכי הם נמצאים בדף מיוחד שנוצר רק עבורם.
2.לכידת מיידע חיוני
כל הרעיון בדף נחיתה הוא בסופו של דבר לכידת המידע לגבי הגולש, אנו מעוניינים כי הגולש ישאיר את הפרטים שלו על מנת שנוכל לחזור אליו באופן אישי.בדרך כלל אנו מעודדים השארת פרטים תוך הדגשה של מבצע,הנחה,בונוס מיוחד רק למי שהגיע דרך דף זה. על הגולש להבין כי "המתנה" מותנה בהשארת פרטים ואינה ניתנת לשאר הלקוחות "הרגילים" המגיעים דרך אתר הבית.
3.בקשה למידע מצומצם
לעולם אין להשתמש בדף הנחיתה לצורך איסוף מידע רחב כגון : גיל, עיר,מין והמיוחד תקציב. בקשה זו גם אם מגיעה דרך טופס השארת פרטים מורכב (סמן * במקום המתאים) גורם לגולש להרגיש מאוים,בדף הנחיתה נשתדל לבקש פרטים מינימאליים. ניתן לבצע דף נחיתה מורכב אך לא "תוקפני" בדומה ל טקסט חופשי-שם רשאי הגולש לרשום אם חפץ פרטים נוספים אך אינו מחויב.
4.הבטחת פרטיות/מדיניות ברורה של העסק
הגולשים לא רוצים שתעביר את המידע שלהם הלאה , הם לא מעוניינים שעסקים אחרים יפנו אליהם בהצעות אחרות. אי לכך רצוי להשאיר הודעה בלשון: "הפרטים הינם לשימוש העסק ולצורך ההצעה המפורטת בדף"
5.תודה על השארת פרטים
לאחר שהשאירו הם צריכים לדעת כי ההודעה נתקבלה, שהפרטים שלהם נשמרו ושאנו נחזור אליהם בהקדם.
6.בדיקת המרה ושינויי
כל דף נחיתה אמור להשתנות מספר פעמים עד לאופטימיזציה מלאה ביחס ההמרה, ישנם כלים שונים בגוגל לדוגמה אשר ידווחו לך על שינויים, מס' כניסות,יחסי המרה בין כניסות ללידים ועוד ועוד, מומלץ להשתמש בהם.
7. מעקב
כל "הלידים" הנכנסים אמורים להיאגר ולהיות תחת מעקב הכולל את סוג הטיפול, תאריך, הצעה וכו'..אין למחוק או לזרוק פרטים של גולשים ששלחו , יש להשתמש בפרטים אלו בעתיד בטלמרקטינג,מיילים או כל שיווק אחר.
לאחר שיצרנו את דף הנחיתה שלנו אנו צריכים לפרסם אותו נכון וליצור את התנועה הנכונה לדף עצמו. ככל שהתנועה תהיה של גולשים ממוקדים יותר המפולחים בצורה נכונה כך כמות הפניות אלינו לעסק תגדל משמעותית.
במאמר הבא נסקור את הדרכים לשיווק ופרסום נכון ברשת.
מאמרים נוספים וטיפים חשובים ניתן למצוא כאן
www.ppc-idoran.co.il